مقالات آموزشی

دسته بندی مطالب

تبلیغات مطالب

خاک مناسب برای کشت ذرت

خاک مناسب برای کشت ذرت

بهترین خاک برای کشت ذرت، خاکی است که در وحله اول دارای زهکشی خوب و تهویه مناسبی باشد؛ خاک با بافت متوسط (رسی یا شنی) می‌تواند از چنین شرایطی برخوردار باشد. این خاک باید از عمق کافی برخوردار بودن و نفوذپذیری خوبی نیز داشته باشد.

خاک مناسب برای کاشت ذرت

آماده کردن خاک مناسب معمولا دو تا سه هفته قبل از کاشت ذرت انجام می گیرد. خاک باید قبل از کاشت ذرت آماده و یکدست شود و بهتر است با عمق 15 تا 20 سانتی متر خاک شخم زده شود. در صورتی که خاک مزرعه غنی نباشد بهتر است که خاک را با کود حیوانی مخلوط کرده و سپس سطح زمین را صاف کنید. خاک مناسب برای کاشت ذرت خاک هایی شنی با زهکشی زیاد است چرا که آبیاری به نسبت زیاد این مزارع نباید باعث پوسیدگی ریشه و طوقه شود.

همچنین ذرت در خاک‌هایی که pH آن‌ها بین 6 تا 7 باشد، به خوبی رشد می‌کند. در کنار خاک مناسب تامین رطوبت کافی و دورآبیاری مناسب نیز می‌تواند زنجیره نیازهای گیاه ذرت را تامین کند.

شما می توانید انواع بذر ذرت را در مجموعه شبکه آفتاب تهیه کنید

مراحل آماده سازی زمین برای کشت ذرت

گیاه ذرت نسبتا مقاوم به شوری است و در خاک‌هایی با دامنه شوری 1 تا 4 میلی‌موس‌بر سانتی‌متر براحتی رشد می‌کند. در خاک‌هایی با شوری بالاتر از 4 میلی‌موس بر سانتی‌متر، شاهد کاهش محصول ذرت خواهیم بود ولی در خاک‌های با شوری بالاتر از 6 میلی‌موس‌بر سانتی‌متر، اصلا کشت ذرت توصیه نمی‌شود و توجیه اقتصادی ندارد.

در کنار خاک مناسب برای رشد ذرت و آبیاری منظم، بذر مناسب هم از اهمیت زیادی برخوردار است. بهترین خاک و با کیفیت ترین آب بدون بذر مناسب نمی‌تواند ضامن عملکرد بالا برای محصول شما داشته باشد؛ از اینرو بذر اصلاح شده می‌تواند به شما جهت رسیدن به عملکرد بسیار بالا کمک کند. نکته بعدی این است که بذر را در شرایطی بکارید که دمای خاک حداقل 18 درجه سانتی گراد برسد، زیرا ذرت در دمای بین ۱۶ تا ۳۴ درجه سانتیگراد بهترین رشد را دارد. خاک باید قبل از کشت ذرت آماده شود. آماده کردن خاک معمولاً ۲ تا ۴ هفته قبل از کشت ذرت انجام می‌شود. 

دیدگاه ها
نظری برای این محصول ثبت نشده است
ایجاد دیدگاه جدید

محصولات مرتبط

نمایندگی خرید و قیمت روز بذر ذرت اگروئست HADIL | بذر ذرت خارجی
نمایندگی خرید و قیمت بذر ذرت مای اگروئست رقم 73MAY81 | بذر ذرت مای
نمایندگی خرید و قیمت بذر ذرت اگروئست ESTAR ترک | بذر ذرت ترک
نمایندگی خرید و قیمت بذر ذرت دکالب 7240 هیبرید | بذر ذرت آمریکایی

مطالب مرتبط

مقاله مرتبط موجود نیست