مقالات آموزشی

دسته بندی مطالب

تبلیغات مطالب

درباره بذور چمن خانواده برموداگراس و خصوصیات آنها

درباره بذور چمن خانواده برموداگراس و خصوصیات آنها

چمن برمودا که در ایران به برموداگراس نیز معروف است ، نام نوعی چمن مناسب مناطق و فصول گرم است، به این معنی که بهترین شرایط رشد خود را در مناطق گرم و خشک از خود نشان می دهد .
این نوع چمن چند ساله به دلیل پتانسیل فوق العاده خود در تحمل شرایط سخت گرمایی ، خشکسالی، ترافیک (قدرت پاخوری) بالا و حتی شوری و از همه مهمتر بهبود سریع و خود ترمیمی بعد از آسیبهای این شرایط ، در بین متخصصین امر چمنی شناخته شده و معروف است.

در فصول گرم بهار و تابستان، چمن برمودا را می توان از طریق بذر تکثیر نمود . این نوع چمن قابلیت رشد سریعی دارد که این عمل را با استفاده از قابلیت خزندگی بالای خود در زیر خاک و به شکلی بسیار سریع انجام می دهد. 

مانند سایر چمن های فصول و مناطق گرم، چمن برمودا در طول بهار و تابستان رشد می کند و در پاییز و زمستان در حالت خواب به سر می برد و رتگ آن در طول این فصول از سبز به قهوه ای تبدیل می شود. در مناطق جنوب کشور که پاییز و زمستان بدون یخبندان را داریم ، چمنزار برموداگراس ممکن است در طول زمستان به حالت بیدار و سبز رنگ سرزنده باشد .

آیا چمن برمودا به خشکی مقاوم است؟

چمن برمودا (برموداگراس)در ردیف گیاهان مقاوم به خشکی قرار میگیرد به نحوی که پس از استقرار بذر این نوع چمن در بستر خاکی ، تنها با یک تا یک و نیم اینچ آب در هفته (کمتر از بسیاری از انواع دیگر چمن) می تواند سبز بماند و شرایط گرمای بالا و خشکی را به خوبی تحمل کند.
چمن برمودا در دوره های طولانی خشکسالی می تواند تا چهار هفته زنده و سرحال باقی بماند. آبیاری کم اما عمیق و زیر سطحی این نوع چمن ، برای تشویق سیستم ریشه به رشد عمیق تر، به چمن کمک می کند تا شرایط خشکی را بهتر مدیریت کند. ناگفته پیداست خاک های شنی معمولاً به آبیاری بیشتر نیاز دارند.

چمن برموداگراس ، یکی از چمنهای مناطق گرم و خشک می باشد

زمان مناسب کاشت بذر برموداگراس 

بهترین زمان برای کشت چمن برمودا (از جمله برای بذر چمن برموداگراس بارنبروگ) در فصل بهار و پس از آخرین یخبندان است. همانند سایر گیاهان فصل گرم، بذر چمن برمودا زمانی که دمای خاک بالای 65 درجه فارنهایت باقی بماند بهترین شرایط را برای ایجاد جوانه زدن فراهم می کند. به عنوان یک قانون کلی، به دنبال دمای هوایی باشید که در طول روز بالای 80 درجه فارنهایت باقی بماند.

چمن برمودا در چه نوع خاکی بهتر رشد می کند؟

چمن برمودا خاکی را ترجیح می دهد که کمی اسیدی باشد (PH حدود 6 تا 7)، اما می تواند سطوحی از خاک قلیایی را نیز تحمل کند.
خاک را برای تعیین PH آن آزمایش کنید.
چمن برموداگراس نیز همانند سایر چمن ها به خاکی با زهکشی خوب نیاز دارد ، بنابراین شرایط مناسب از این حیث را برای آن فراهم نمایید .
حتما از خاک خود نمونه برادرای و آزمایش خاک داشته باشید تا نیازهای چمن برمودا را به خوبی درک و اقدام به تغذیه مناسب آن بنمایید .
علف برمودا برای رشد خوب به آفتاب کامل نیاز دارد. اگر مناطق سایه دار دارید، به دنبال گیاهان مقاوم در برابر سایه باشید تا چمن خود را تکمیل کنند.

نحوه مراقبت از چمن برمودا

چمن برمودا معمولاً به توجه بیشتری نسبت به سایر چمن‌های مشابه نیاز دارد، اما این وظایف مراقبتی از این بذر چمن بسیار ساده و راحت هستند.
به دلیل ماهیت رشد سریع و ارتفاع توصیه شده نسبتاً کم برای چمن زنی آن (1 تا 2 اینچ)، ممکن است نیاز به کود دهی ماهیانه داشته باشید و در طول فصل رشد حداکثر دو بار در هفته نیاز به چمن زنی باشد .

 

دیدگاه ها

محمد حاتمی میگه:

چمن برموداگراس از بهترینهای مناطق گرمسیر است و در این مناطق غیر از برموداگراس رشد نمیکنه
ایجاد دیدگاه جدید

محصولات مرتبط

بذر چمن گرمسیری برموداگراس | نمایندگی خرید و قیمت بذر چمن گرمسیری برموداگراس (آفریقایی) بارنبروگ هلند
بذر چمن واتر سیور بارنبروگ | نمایندگی خرید و قیمت بذر چمن واتر سیور بارنبروگ 80 % فستوکا
بذر چمن گرین استار | نمایندگی خرید و قیمت بذر چمن گرین استار واترسیور 70% فستوکا

مطالب مرتبط