مقالات آموزشی

دسته بندی مطالب

تبلیغات مطالب

همه چیز در مورد کاشت هیدروپونیک خیار

همه چیز در مورد کاشت هیدروپونیک خیار

در کاشت هیدروپونیک خیار، برای رشد و برداشت محصول به شرایط خاصی نیاز دارد. برای بهترین نتیجه، مدیریت دقیق عوامل مختلف مانند سطوح pH، عمق و فاصله بذر، زمان جوانه زنی و دمای مطلوب، زمان تا بلوغ، نیاز به نور، و عرض و ارتفاع مورد انتظار گیاه، علاوه بر انتخاب مناسب ترین، ضروری است.

آیا می توان خیار را به روش هیدروپونیک پرورش داد؟

اگرچه اکثر مردم در مورد کشت گیاهان به روش هیدروپونیک به سبزیجاتی مانند کاهو و کلم پیچ فکر می کنند، حتی گیاهان دیگر مانند خیار را می توان به صورت هیدروپونیک کشت کرد. در اینجا برخی از دلایلی وجود دارد که ممکن است بخواهید این کار را انجام دهید.

اساساً، هر گیاهی با سیستم ریشه (تقریباً همه آنها) می تواند از روش منحصر به فرد هیدروپونیک بهره مند شود. در واقع، دلایل زیادی وجود دارد که باید به فکر تغییر کشت بدون خاک باشید.

مزایای کاشت هیدروپونیک خیار چیست؟

کاشت هیدروپونیک خیار یک راه عالی برای بهبود عملکرد و به حداکثر رساندن محیط رشد شما در صورت داشتن فضای محدود است.

خیارها در آب به خوبی عمل می‌کنند، اگرچه می‌خواهید چند مرحله را دنبال کنید تا مطمئن شوید که مراقبت‌های لازم را دریافت می‌کنند.

اگر در این شرایط رشد کنید، گیاهان سالم تری خواهید داشت، زیرا لازم نیست نگران شرایط آب و هوایی که در برداشت شما تداخل ایجاد می کند، باشید.

اگر در حومه شهر یا شهری زندگی می کنید، می توانید رشد کنید، چیزی که ممکن است با یک باغ سنتی امکان پذیر نباشد.

اگر قبلاً با این سبک رشد آشنایی کامل ندارید، توصیه می کنیم راهنمای کامل ما در مورد کشت هیدروپونیک را مطالعه کنید. پس از آن، شما درک بهتری از تفاوت بین خاک و آب و همچنین آنچه برای رشد گیاهان به این روش نیاز است خواهید داشت.

آیا خیار هیدروپونیک سالم است؟

یک تصور غلط رایج وجود دارد که سبزیجات کشت شده به روش هیدروپونیک به اندازه سبزیجاتی که در یک محیط سنتی و مبتنی بر خاک رشد می کنند سالم نیستند.

اینطور نیست! در واقع، خیار هیدروپونیک می تواند به همان اندازه سالم باشد، اگر نه بیشتر.

همه چیز به محلول غذایی که سبزیجات خود را در آن پرورش می دهید بستگی دارد زیرا خیارها در حین رشد مواد مغذی خود را می سازند.

خیار کالری کمی دارد اما حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی مفید است. آنها همچنین حاوی یک تن آب هستند، و اگر می خواهید هیدراته بمانید، آنها را به سبزیجات خوبی تبدیل می کند!

چه گونه هایی از خیار را باید به صورت هیدروپونیک کشت کرد؟

شما می توانید تقریباً هر نوع خیار را به روش هیدروپونیک پرورش دهید. بهترین انواع را برای سیستم خود انتخاب کنید و در نظر بگیرید که کدام یک را بیشتر میل خواهید کرد.

نحوه کاشت هیدروپونیک خیار

برای شروع با یادگیری نحوه پرورش خیار هیدروپونیک آماده اید؟ این نکات را برای حداکثر موفقیت - و حداکثر بازدهی دنبال کنید.

با انتخاب بهترین سیستم های خیار هیدروپونیک شروع کنید

وقتی نوبت به کشت خیار به روش هیدروپونیک می رسد، شما چند گزینه مختلف برای سیستم های هیدروپونیک کامل دارید.

انواع سیستم های کشت هیدروپونیک

کشت هیدروپونیک دارای دو نوع سیستم باز و بسته است.

الف) سیستم باز

در این سیستم محلول غذایی پس از عبور از بستر کاشت به تانک حاوی محلول غذایی بر نمی گردد و توسط شبکه لوله کشی به خارج از محیط گلخانه هدایت می شود و در آنجا وارد حوضچه شده که سپس با آب مخلوط و به مصرف درختان و زراعت می رسد. بسترهای رایج در این روش کوکوپیت و پرلیت است. مزیت این روش جلوگیری از گسترش بیماری های ریشه و همچنین هزینه پایین آن است.
در ایران بیشتر از این سیستم استفاده می کنند.

ب ) سیستم بسته

در یک سیستم بسته، محلول غذایی پس از مصرف بازچرخش شده تا زمانی که غیر قابل استفاده می شود، و سپس دور ریخته شده و با محلول غذایی جدید جایگزین می شود. در این سیستم حدود 70
تا 80 درصد آب و مواد غذایی کمتری نسبت به سیستم باز مصرف می شود. برای استفاده مجدد محلول غذایی بایستی از نظرEC و pH در صورت امکان از لحاظ مقدار عناصر آزمایش شوند و سپس مطابق با آنها تنظیم و به حجم اولیه برسد. محلول غذایی ممکن است همچنین بعد از هر بار چرخش در بستر کشت نیاز داشته باشد تصفیه و استریل شود. این سیستم از لحاظ تجهیزات و ترکیبات مورد نیاز بسیار هزینه بر است و در ایران خیلی کم استفاده می شود.

چگونه کاشت هیدروپونیک خیار را شروع کنید؟

در بیشتر موارد، شروع از بذر بهترین راه برای شروع رشد خیار هیدروپونیک است.

بذر خیار به سرعت جوانه می زند و نهال ها به سرعت بالغ می شوند. همچنین ممکن است بتوانید گیاهان را با هیدروپونیک شبیه سازی کنید یا آنها را از خاک پیوند بزنید.

هنگام جوانه زدن نهال های خود، آنها را بین 70 تا 85 درجه فارنهایت نگه دارید. آنها بین سه تا ده روز طول می کشد تا جوانه بزنند.

می توانید بذرها را به صورت جداگانه در بلوک های چهار اینچی سنگ، کوکو یا پشم معدنی بکارید. هنگامی که نهال ها ظاهر شدند، باید آنها را با یک محلول غذایی با قدرت متوسط ​​کود دهید.

هنگامی که این نهال ها حداقل سه دسته از برگ های بالغ داشته باشند، می توان آنها را به سیستم رشد پیوند زد.

خیارهای هیدروپونیک به چه میزان نور نیاز دارند؟

خیارها برای تولید میوه به نور و گرمای زیادی نیاز دارند - به هر حال آنها محصول اصلی تابستانی هستند!

آنها بهترین رشد را در دمای بین 75 تا 85 درجه در روز و کمی خنک تر حدود ده درجه در شب دارند.

دیدگاه ها
نظری برای این محصول ثبت نشده است
ایجاد دیدگاه جدید

محصولات مرتبط

بذر خیار گلخانه ای دبورا | نمایندگی خرید و قیمت بذر خیار گلخانه ای دبورا F1 تاکی ژاپن
بذر خیار گلخانه ای آلوین | نمایندگی خرید و قیمت بذر خیار گلخانه‌ای آلوین تاکی ژاپن F1
بهترین قیمت و خرید بذر خیار بتا آلفا هد آمریکا

مطالب مرتبط