مقالات آموزشی

دسته بندی مطالب

تبلیغات مطالب

مزایا و مضرات پرورش کاهو در کشاورزی عمودی

مزایا و مضرات پرورش کاهو در کشاورزی عمودی

برای پرورش کاهو در کشاورزی عمودی، باید یک برج هیدروپونیک یا روش دیگری برای نگهداری گیاهان در سطوح مختلف و دسترسی آنها به آب داشته باشید. همچنین مهم است که اطمینان حاصل شود که کاهو دارای نور، گردش هوا و دمای مناسب است که بین 60 تا 70 درجه فارنهایت است.

کاشت و پرورش کاهو در کشاورزی عمودی

رشد محصولات در کشاورزی عمودی معمولاً به معنای استفاده از هیدروپونیک است، به این معنی که شما به هیچ خاک یا تجهیزات استاندارد باغبانی نیاز نخواهید داشت زیرا قادر خواهید بود آن را به سرعت و بدون کار سخت رشد دهید. تحقیق درست در مورد چیزهایی که نیاز دارید به شما کمک خواهد کرد و دانستن همه چیز در مورد کاهو و استفاده از آن در مزارع عمودی به طور فزاینده ای مفید خواهد بود.

روش های کاشت و پرورش کاهو در کشاورزی عمودی

سه روش بیشتر در کشاورزی عمودی وجود ندارد که عبارتند از هیدروپونیک، آکواپونیک و ایروپونیک.

  • هیدروپونیک جایی است که شما محصول را با استفاده از شن یا ماسه و آب، اما بدون خاک، پرورش می دهید.
  • آکواپونیک از مدفوع ماهی در آب برای دادن مواد مغذی به گیاه استفاده می کند و از آب و ماهی به عنوان جایگزینی برای مواد مغذی که معمولاً در خاک یافت می شود استفاده می کند.
  • آئروپونیک زمانی است که ریشه گیاه در هوا معلق است و غبار به عنوان ماده غذایی به گیاه داده می شود.

بهترین راه برای پرورش کاهو استفاده از هیدروپونیک است، زیرا در کشاورزی عمودی موثرتر است.

انواع کاهو که در مزارع عمودی رشد می کنند

انواع مختلفی از کاهو وجود دارد که ممکن است از شنیدن برخی از آنها تعجب کنید. در همه این گونه ها، برخی از آنها وجود دارند که در سیستم هیدروپونیک بهتر از بقیه رشد می کنند. هر گونه طعم و شکل کمی متفاوت خواهد داشت و همچنین مدت زمان متفاوتی برای رشد خواهد داشت. در اینجا لیستی از گزینه های عالی کاهو وجود دارد که می توانند در یک مزرعه عمودی با استفاده از سیستم هیدروپونیک به خوبی کار کنند.

  • کاهو رومی کلاسیک
  • آرگولا
  • کاهو به سبک لذیذ
  • کاهو برگ گشاد
  • کاهو باتره

هر یک از انواع کاهو در بالا به خوبی در سیستم شما رشد می کند و حتی می تواند با گیاهان مشابهی مانند چغندر، اسفناج، پیازچه یا کلم پیچ تکمیل شود. کاهو بهترین سبزیجات کشت شده در هیدروپونیک است و پس از آن اسفناج، فلفل دلمه ای و سبزی ها قرار دارند.

 

مزایای پرورش کاهو در کشاورزی عمودی

● بازدهی پایدار

مزیت مهم کشاورزی عمودی این است که بازده نسبتاً ثابت کاهو را تضمین می کند. اگر همه چیز به خوبی سازماندهی شده باشد، به راحتی می توان برداشت کاهو را در یک دوره زمانی پیش بینی کرد.

● در تمام طول سال برداشت کنید

مزیت مهم دیگر کشاورزی عمودی این است که کاهو را می توان در تمام طول سال برداشت کرد.

در مقایسه با کشاورزی در فضای باز که زمان برداشت تنها چند هفته یا چند ماه است، تولید کاهو از کشاورزی عمودی بسیار پایدارتر است و نیازی به مراقبت از تغییرات آب و هوا و آب و هوا نیست، همه چیز قابل کنترل است.

● بدون نیاز به آفت کش

از آنجایی که کشاورزی عمودی معمولاً در داخل خانه انجام می شود، گیاهان نیز کمتر به انواع آفات آلوده می شوند. اگر کارگران بسیار مراقب باشند که هیچ آفتی را به داخل خانه نبرند، احتمال ورود آفات به سیستم کشاورزی عمودی نزدیک به صفر است

بدون آفت، بدون نیاز به آفت کش، بازده کمتر کاهو از بین می رود، که منجر به بازدهی بیشتر نسبت به کشاورزی سنتی می شود.

● صرفه جویی در مصرف آب

برای این بخش، ممکن است فکر کنید که اکثر روش های کشت هیدروپونیک برای کشاورزی عمودی به آب زیادی نیاز دارند. اما برعکس است.

در مقایسه با کشاورزی سنتی در فضای باز، تخمین زده می شود که هیدروپونیک 90 تا 95 درصد آب را ذخیره کند. این به این دلیل است که آب در یک سیستم آبی بسته نگهداری می شود که به طور مداوم بازیافت می شود، به این معنی که آب کمتری برای تغذیه گیاهان از دانه تا برداشت در پایان مورد نیاز است.

● استفاده کارآمدتر از زمین

کشاورزی عمودی همچنین به کشاورزان اجازه می دهد تا از زمین خود به شیوه ای کارآمدتر استفاده کنند.

با کشاورزی عمودی، عملکرد اغلب بسیار بیشتر از کشاورزی سنتی است، زیرا سیستم های رشد چند لایه را می توان روی هم کاشت.

مضرات رشد کاهو با کشت عمودی

● نیاز به کارشناس در مزارع عمودی

از آنجایی که پروژه های کشاورزی عمودی معمولاً بسیار پیچیده هستند، به متخصصان حرفه ای نیاز دارد تا یک سیستم کشاورزی عمودی را به شیوه ای مناسب راه اندازی کنند.

با این حال، از آنجایی که فناوری پشت کشاورزی عمودی نسبتاً جدید است، پیدا کردن فردی در منطقه محلی شما با سطح تخصص لازم در این زمینه ممکن است آسان نباشد.

● هزینه های اولیه بالا

یکی دیگر از نقاط ضعف کشاورزی عمودی این است که هزینه های اولیه ساخت و نصب می تواند بسیار بالا باشد.

از آنجایی که سیستم های کشاورزی عمودی اغلب بسیار پیچیده هستند و نیاز به برنامه ریزی زیادی دارند، هزینه های اولیه می تواند قابل توجه باشد

● هزینه های عملیاتی بالا

علاوه بر این، بهره برداری از کشاورزی عمودی می تواند بسیار گران باشد.

به عنوان مثال، نظارت گسترده برای اطمینان از شرایط بهینه رشد ضروری است. و چراغ های رشد حرفه ای LED و همچنین محلول های غذایی، تجهیزات تهویه، سیستم های آبیاری و غیره ضروری هستند.

● تلاش های قابل توجه تعمیر و نگهداری

کشاورزی عمودی نیز نیاز به نگهداری زیادی دارد.

از آنجایی که شرایط داخل سیستم های کشاورزی به طور مصنوعی از طریق روشنایی و تغییر سطوح رطوبت کنترل می شود، برخی از تجهیزات مورد استفاده برای کنترل این پارامترها می توانند در طول زمان آسیب ببینند.

در نتیجه، این دستگاه ها باید جایگزین شوند، که می تواند به معنای تعمیر و نگهداری جدی و هزینه های طولانی در طول زمان باشد.

● مسائل تکنولوژی حیاتی

مشکل دیگر کشاورزی عمودی این است که به شدت به فناوری کار متکی است.

به عنوان مثال، تصور کنید وسایل روشنایی در چنین سیستمی اغلب خراب می شوند، یا طیف ارائه شده توسط نور رشد LED مناسب نیست، احتمالاً عملکرد محصول به شدت تحت تأثیر قرار می گیرد تا رشد خوبی نداشته باشد.

در مقابل، مزارع در فضای باز چنین مشکلاتی ندارند زیرا شرایط نور طبیعی است و کاهوها کاملا سازگار هستند

دیدگاه ها
نظری برای این محصول ثبت نشده است
ایجاد دیدگاه جدید

محصولات مرتبط

بذر خیار گلخانه ای دبورا | نمایندگی خرید و قیمت بذر خیار گلخانه ای دبورا F1 تاکی ژاپن
بذر خیار گلخانه ای آلوین | نمایندگی خرید و قیمت بذر خیار گلخانه‌ای آلوین تاکی ژاپن F1
بذر کاهوی پاریس ایسلند | نمایندگی خرید و قیمت بذر کاهوی پاریس ایسلند هد
بذر کاهوی هد | راهنمای خرید و قیمت بذر کاهو هرمیون هد آمریکا | بذر کاهوی هرمیون
خرید و قیمت بذر کاهو سالادی سیسکو تاکی

مطالب مرتبط